Nu får det vara nog

Ja, jag är en gnällspik när det väl kommer till kritan och ja, jag har suttit och gnölat om vikt, hemlängtan, fan och hans moster plus lite till.

Men nu har jag gått med i viktklubb.se, 12 månader för en femhundring, samt satt ett mål på tio kilos minskning på tjugo veckor. Enligt informationen där hade jag satt en rimligt mål men eftersom det är lite svårt att sätta in mig i måtten där så gissar jag på att jag lyckas med en fem på sin höjd. Det var ett antal frågor man skulle kryssa i och ja, jag har varit överviktig i minst tio år men det är för att BMI är en idiotisk lögn som inte passar på alla men skall man gå efter den så, ja.

Nu har jag fina små diagram att titta på (jag gillar cirkeldiagrammen bäst!), listor med matvaror, receft och massa motivation så nu finns det inga ursäkter och banne mig vad jag känner mig motiverad. Det kan väl vara för att jag tycker om det där med att stapla saker i ordning, att jag kan hålla kontroll på saker och ting men jag behöver inte vara manisk och räkna kalorier utan det är bara att knattra in. Visst, det kommer bli en del höftande men jag ser positivt på det.

Så nu kan jag ha hemlängtan men gå ner i vikt samtidigt så att jag kan komma hem till Nerike snygg, smal och arbetslös i framtiden. Yay me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback