Hus och buss

Jag har hittat ett drömställe att bo på, nu väntar jag bara på att veta om jag kan flytta in i augusti eller hur det blir.  Att försöka få tag på min "hyresvärd" verkar vara svårt eftersom hon nu inte har varit hemma på två dagar, det kanske är semestertider. Det blir att ta det via telefon förhoppningsvis vilket visserligen passar mig bättre eftersom jag då slipper stå och skämmas över att jag mår dåligt över att bo i en fuktig källare.

Det återstår att se hur fult det blir, förhoppningsvis löper det smidigt.

Huset är en dröm däremot, samt att det går buss en bit ifrån så att jag skulle i princip kunna cykla till en busshållplats och sedan slippa brumma fem mil om dagen.

Jag vill flytta in dit till den första augusti, vill!

Annars? Jobbet är underbart som vanligt, det är slitigt ibland och sturigt ibland men så kommer de där insikterna om att jag faktiskt får betalt för det och då känns det så konstigt för det är ju roligt.

Allmänt gnäll

Tålamod är en dygd eller hur var det nu det hette? Just nu så är mitt tålamod tämligen uttänjt.


Jag bor i en källare och betalar trefuckingdjävlatusen för en fuktig källare även om det inkluderar el och annat skräp men vad har jag för det när mottagningen på mitt internet är så förbannat sugdålig att det är löjligt åt det. Av någon outgrundlig anledning så verkar det bara fungera bra på vardagskvällar men inte på helgerna, morgon eller mitt på dagen.


Eller så är det jag som stör mottagningen, jag vet inte.


Sedan har vi möjligheterna till tvättstugan. Jag delar med ägaren till huset vilket inte gör mig något men det är ett helvete att veta om tvätten är torr eller inte eftersom hela mitt så kallade "hem" är fuktigt. Så där som det är att vakna upp i ett tält när det har regnat under natten. Varmt och fuktigt.


Samtidigt så luktar kläderna inte rent utan som kläder som har torkat hopknycklade i en hög istället för upphängda på en torklina i tvättrummet.


Så min nya personliga doft blir troligen sur disktrasa men en basnot av blöt källare. Härligt. Jag som har mani på att lukta gott kommer snart lukta som en uteliggare och jag blir gråtfärdig av tanken på det.


Min torrboll som jag införskaffade på Ullared för modiga femtio kronor samt en refill med två stycken extra har nu börjat ge utslag och kommer troligen inte räcka längre än en månad eftersom den redan har fuktat ur en centimeter i burken. Mina kläder i påsar ska fraktas upp till Kumla för förvaring på annat ställe för om mina festkläder dör så blir jag riktigt, riktigt arg.


Jag hatar det här med  boende i Varberg. Jag är van vid att man kan byta lite hur som helst men bara tanken på att om man hade fått en sådan lägenhet som den vi hade på Annebergsgatan i Kumla så hade man troligen fått bo i den i minst fem år bara för att det inte finns något annat. Vilket härligt område! Här gäller det att inte leta efter en etta när man flyttar hem från föräldrarna utan det är lika bra att köpa sig ett hus på en gång för man vet ju inte om man vill ha familj i framtiden och husen är dyra precis som lägenheter och liknande.


Blä.


Tänk om min nos kommer bli avtrubbad av den där lukten och att jag efter ett tag inte kommer känna att kläderna luktar unk. Då går jag fanimig och skjuter mig.


...och nu kan jag inte använda Firefox för att komma ut på nätet. Hallelujah, nu går jag och lägger mig.