Minsann, minsann

För att fortsätta på tidigare inlägg så blir jag bara så trött på hela situationen på jobbet och att jag låter mig bli överkörd. Jag borde helt enkelt bita ifrån för att slippa vidare gnat men orkar inte ta itu med det som kommer uppstå sedan. Till viss del är det väl bara så att jag inte kan ge igen för att jag inte anser mig ha gjort något fel och att uppfostran sitter hårt rotad i ryggraden även om denna person inte förtjänar respekt enbart för ålderns skull.

Vad man än gör så är det bara inte bra och jag gissar på att någon har talat vid munnen om saker som inte borde ha nått vissa öron och det var förbaskat onödigt. Detta resulterar i gruppbildning och den där härliga "vi mot dem"-känslan som eftersträvas att undvikas.

Fast vad är det att dölja egentligen? Det är så det är, vissa är emot de andra och så kommer det vara hur mycket man än försöker byta till finare ord och jag ångrar att jag ens öppnade munnen förra måndagen eftersom jag dumt nog trodde att det kanske skulle kunna göra någon nytta än ge grogrund för än mer skvaller.

För visst kan jag hålla med om att jag känner mig lite som en hackkyckling även om jag inte tar speciellt illa vid mig för tillfället, jag är lätt att köra över eftersom jag är snäll och timid vilket jag hatar.

Nåväl, jag har mina två nya tröjor att muntra upp mig med och jag tror att morgondagen är en "You can't have manslaughter without laughter" mer än "I like my women like I like my coffee - ground up and in the freezer." Angående T-shirt hells's baby doll-tröjor så är de okej i storlek men materialet ger en del att önska, det känns lite som sådant där bomullstyg som kommer ha skurtraseeffekt och börja lukta illa efter ett tag vilket återstår att se. Det är även en skum kant på ärmarna som smiter åt på det där obehagliga sättet som jag avskyr fast det gick att sträcka ut någorlunda. Förhoppningsvis håller de även formen utan att få syndromet av att bara sitta bra när de är nytvättade.

Jag känner mig lite stor i orden med en viss eftersträvan av att använda finare ord och fraser, är det kanske för att jag ämnar skriva ett litet mail till min semestrande chef för att berätta om måndagens eskapader medan de fortfarande är i färskt minne och inte alltför färgade utav personliga åsikter?

Jajjemän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback