Jag är inte vidare tjejig av mig

En av mina nära vänner (som egentligen är väääldigt långt bort kroppsligt sett) har en blogg som handlar om smink.  Visserligen är det riktigt trevligt att titta på någon som faktiskt vet hur man hanterar en rougeborste även fast det resulterar i en aning mindervärdeskomplex när jag själv ska försöka.

Fast det tar jag med en klackspark, vi har olika sätt att sminka oss på och skulle hon sminka upp mig på det sätt hon sminkar sig själv på så skulle det troligtvis.. se ganska intressant ut. Jag är mer åt det där hållet smetamassafärgpåögonlocketochsedanavslutamedmascaraoch någotglitter-typen men jag är tämligen glad ändå. Jag tycker det ser fint ut och jag har ändå ett par glasögon som döljer det mesta så.

För några år sedan på årets fezt så började jag visst prata smink med några småflickor och jag spydde som vanligt galla över det där med puder, foundation och liknande. Själv är jag av den åsikten att jag VET att min hud inte är den vackraste och inte fan blir den bättre av att jag smetar på en massa gegg och puder hur mycket reklamen än försöker övertala mig om att "huden andas", mineraler och de vanliga låtsasorden. Det KAN inte vara bra att täppa igen huden, det säger ju sig självt och så mycket som jag har kämpat för att få min hud i det "skick" den är i nu så inte tänker jag prova på bara för att.

Visst, visst..  Det finns hudvårdsprodukter från Alpnaering som verkar bra men jag vet med mig att jag inte kommer använda dem, hudvård har man nog bara tid med när man är arbetslös för det var nog då jag var som bäst på att smeta och kladda med tuberna. Numera är det lite sporadiskt när jag kommer ihåg även om jag försöker hålla min regel om att tvätta av mig på kvällarna innan sänggående, lite väl mycket schmutz som jag får i nunan från arbetet..

Jag har en ansiktskräm men den gillar inte riktigt mitt ansikte och jag har faktiskt ingen lust att köpa nya för ett par hundralappar och möta samma öde, det fungerar bra med att tvätta nunan och jag har nått någon sorts status quo i fulhetsgrad på huden så.

Jag överlåter flickigheten till de som orkar så får jag bara små utbrott av rosa, rosetter och smink då och då.




Även om detta betyder att jag nästan glömmer hur man gör mellan varven...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback