När du hör det här ljudet är det dags att byta stad

Så var jag "hemma" igen efter två veckors underbart jullov, mer om det senare. Vädret på väg ner visade verkligen min sinnesstämning av att behöva åka ifrån alla, började nästan gråta av att krama pappa hejdå efter att han hade bytt ut ett slitet vinterdäck och större delen av dagen var så med lite sådär spontant bölande då och då.

Fast jag får vara tacksam över att jag har ett par varelser att härja med på jobbet  istället (nu är semestern över!) så det är faktiskt inte helt uselt här nere heller.

Bilfärden tog fem timmar och det slår nog färden upp efter arbetsintervjun i våras om man säger så. Jag fick krypa fram i femtio större delen efter Vara fram till Göteborg med snöslask och dålig sikt med hjärtat i halsgropen. Visserligen betyder det att jag kommer slockna som ett ljus sedan av att ha suttit spänd i en och en halv timma även om jag numera kommer vara en djävel  på att köra bil i dåligt väder. (Ska väl inte överdriva men lite får jag väl skryta.)

Nåväl. Uppackning och sedan sängen nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback