God jul Alv önskar pappa

I dag var det Göteborg på schemat och jag satte sprätt på julklappspengarna jag fick av pappa som  jag hade tänkt att kanske spara till en tatuering. Däremot så har jag fortfarande inte en aning om var jag ska tatuera mig så jag köpte istället två tröjor varav det står "Got tentacles?" på den ena och den andra står det bibliophile på och så kommer det ut monster från en bok. I vuuuuve HPLS tröjor. Sedan blev det alla fyra radioteatrar som de har gjort, god jul till mig!

Nästa vecka börjar allvaret, två pass är inbokade på måndag och tisdag även om jag ville ha det som var på onsdag men det var tyvärr uppbokat för nu börjar kampen tillbaka till mina jeans-shorts som jag inte kan ha längre. Eller, jag KAN ha dem... Om man gillar det där fetstinna tonårssättet med hängande valkar som en del har. Det gör inte jag så jag ska slåss!

Jag köpte även en knapp som det står Cthulhu fhtagn på och killen som expedierade mig i SF-bokhandeln sade att deras lokala Cthulhukille skulle ha varit stolt. Själv känner jag mig lite  som att jag har hakat upp på något som man hakade upp på pojkband i tonåren, tur att detta är ett bättre ämne att fastna i.

Jag hittade även ett par Emily Strange-knäbyxor med hängslen som jag kunde ha när jag efter att ha provat tre plagg som inte passat (det sista av dessa tre fastnade så jag fick med gråten i halsen be om hjälp att komma ur den) som var på rea. Har även en cirkelmall och en ellipsmall att lägga till verktygslådan samt en passare för vanliga blyertspenna (Haaaallleluuujah!) så handlingen gav utdelning.

Däremot är det dags att göra något åt min kropp så nästa vecka börjar jag igen med träningen som har legat i stå sedan december eftersom man aldrig visste om man skulle få jobba över eller inte. Nu börjar det även gå mot ljusare tider så promenader planeras in att tas efter hemkomst från jobbet. Tills dess kan jag gömma mig i min mysiga knallröda kofta som jag hittade på rea och nyttja min nya tvål från Lush som luktar mandelmassa.

Namnam.

Det var väldigt trevligt idag med de andra tre även om de av någon anledning trodde att jag kunde guida dem rätt vilket så klart resulterade i att vi kom fel.

Jag köpte även tärningar! Fina röda tärningar att spela CoC med. Mysigt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback