Fel sortens fjärilar i magen

Det är en sådan där dag. En sådan där dag då det är mer frestande att släppa ratten och krocka med någon av alla de där långtradarna som jag möter på morgonen och eftermiddagen. En sådan där dag då hjärnan inte verkar finnas där utan bara svävar omkring i ett tomrum och magen har känslan av att jag sitter i ett väntrum till tandläkaren.

Skillnaden är att det inte är en tandläkartid utan bara en gnagande råtta på insidan ändå. Som vrider sig och svänger med svansen.

Fast det är ju bara inbillnining, inget att hänga upp sig på utan bara inbillning. Alla har känslan av att köra in i andra bilar, inget speciellt där.

Ändå känns det som om det ibland är så nära, så nära. Att bara släppa ratten, blunda och låta bilen rulla in, höra långtradarens ilskna brölande och sedan låta metall möta kött. Det skulle vara så enkelt. Skulle vara så förbannat enkelt och sedan skulle allt vara över, allt det där världsliga som inte gör någon skillnad i det stora hela och jag skulle bara få slippa allt.

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Problemet är ju att ingen metod är idiotfri. Med den vanliga turen så skulle man hamna på sjukhus för invalidiserad för att ens kunna göra slut på det, inte sant? Hang in there, doll. När det inte kan bli sämre kan det bara bli bättre... och blir det sämre kan det bara bli bättre från där. Jag saknar dig och ser fram emot att hälsa på dig inom en överskådlig framtid. kramar

Postat av: Slams

Åtminstone jag har känslan utav att vilja släppa ratten ibland, men som Yvonne skriver: Mest troligt skulle man inte dö utan bara förvandlas till något slags kolli.

Dessutom så är jag alldeles för nyfiken för att vilja avlida just nu.

You know what they say: Anything can happen.

2008-10-06 @ 23:33:58
URL: http://tehslams.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback