Blandad kompott

Årets höjdpunkt, Yvonnes födelsedagsfest, var i helgen och den var lika bra som alltid även om det fanns ett par rötägg som uppenbarligen inte har lärt sig det där med folkvett. Däremot är jag stolt över att jag faktiskt sade åt honom när han började fråga mig saker som han absolut inte hade med att göra vilket jag oftast inte brukar göra. Måste väl ha med att göra att jag omedvetet tyckte illa om honom och därmed inte brydde mig ett skvatt om han skulle ta illa upp över någon kritik jag säger. Även om det faktiskt var konstruktiv kritik som kunde ha gjort någon nytta om han hade valt att lyssna på den...

Torsdagen såg jag på senaste Indiana Jones på bio med Lars, moder och yngsta lillebror och jag hasade sakta men säkert framåt på stolen för att jag tyckte den var så bra. Nog om det, jag har redan tjatat om hur trött jag är på folk nuförtiden men jag tycker minsann att man ska se den.

Sedan kidnappade jag med mig Lars hem för att titta på början på Temple of Dooooom även om vi fick ge upp efter en timma för att trilla i säng respektive luftmadrass. Fredagmorgon vid nio ringde min klocka med den ljuvliga
piratsången som gav Lars en halv hjärtattack. Vid halv elva-snåret tog Lille Skrutt oss till Hallsbergs station där jag skrämde CC för att sedan kidnappa honom med för mat- och sprithandel. Såsa i soffan till Shaun of the dead för att sedan laga mat och slutligen ge mig tid till att vara tjejig så kom man iväg till Hallsberg där båda herrarna lyckades med att få böter av tant polisen.

Resten av helgen var en dimma men likväl en trevlig dimma och nu är det onsdag och jag borde packa.  Så vad ska jag göra idag?

Jag ska...

* korta halsband och laga hängen
* förlänga mammas armband
* packa ner verktygen efter ordnat värv
* packa saker från köket
* köpa plastsäckar och packa kläder
* köpa hushållspapper och börja putsa fönster
* packa filmer
* packa cdskivor
* packa porslin
* städa
* städa
* STÄDA

Inte så mycket, jag har ju flera dagar på mig..

heh.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Några kommentarer sådär hmmm...



Ja, det var fanimig en halv hjärtattack, dagen hade kunnat sluta där och då för mig. :D

Drägget? Hörde när ni pratade litegrann och det var bra sagt, och missförstå mig rätt, men hoppas du kan fortsätta i den stilen om du enligt utsago har svårt för det.



Och fezten? Ingenting har hänt om det inte finns tre nyktra vittnen till det. Och oroar man sig över något? Släpp det bara. :D

2008-05-28 @ 18:08:41
Postat av: Slams

ehum.. Böter av Tant Polisen? Varför? =7

2008-05-28 @ 23:04:17
Postat av: Lars

Vi drack öl på allmän plats, själv tog jag en eller två klunkar, vi tyckte mest det skulle bli gott med en öl medans vi väntade på resten. Jävla Hallsberg.

2008-05-29 @ 08:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback