Jag nyper mig i armen

Det känns ganska skrämmande.

Tänk om jag får jobbet där i Varberg.

Tänk om jag verkligen får det.

Vad gör jag då?

Hittills har jag skjutit upp allt med tanken "Jag tar det sedan, det är ingen idé att tänka på det nu." för att ens kunna överleva det. Jag skjuter fortfarande upp tanken på att om en vecka kommer jag vara nervös över att jag ska köra bil hela vägen ner till Varberg. Jag som inte kört längre än ett par mil åt gången.

Om jag får det.

Vad ska jag göra med lägenheten?

Vad ska jag göra med alla mina saker?

Är det någon idé att ta med sig allt på en gång?

Ska jag vänta och magasinera dem?

Hur magasinerar man?

Hur gör man något?

Hjälp!

Kommentarer
Postat av: H-T-J

Ballt med Varberg, det är fint där, åtminstone på sommaren. Vet inte hur bostadssituationen ser ut i Kumla men för mig som bor i Sthlm så släpper man inte en lägenhet om man en gång fått den. Det bästa sättet om man vill behålla lägenheten (om du nu vill tillbaka till Kumla, du kanske har provanställning först och bestämmer de sig för att kicka dig så kanske det kan vara skönt att ha lägenheten kvar, om det nu är bättre att vara arbetslös i Kumla än i Varberg) är att göra det så att det ser ut som du har en inneboende, d.v.s. du står fortfarande skriven på adressen men du hyr egentligen ut den. Det blir alltså två namn på dörren, ditt och din inneboendes, men det är bara en som bor där. Det här behöver ju aldrig din värd få reda på, men då bör du se till att räkningar och sånt fortfarande går till dig och du får se till att din inneboende betalar direkt till dig. Fördelen är att du behåller din lägenhet, nackdelen är att din post går till din gamla adress (men det finns säkert något smart sätt att eftersända). Sen bör du nog kunna lita på den du hyr ut åt så att den inte hittar på något skit, vägrar betala eller vad det skulle kunna vara. En annan variant är att du hyr ut i andra hand, det är väl mer "korrekt" men det brukar man bara få göra tidsbegränsat och under vissa förutsättningar (studera på annan ort, samboprövning etc). Men du kanske egentligen vill bort från Kumla och de där fyra väggarna som stirrar på dig och du kanske vill lämna alla de där små äckliga människorna nere på ICA bakom dig och då kanske det inte gör något om du efter ett år när du kommit på plats med ditt nya liv kan klippa av navelsträngen. Lycka till!

2008-03-10 @ 09:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback