Hus och buss

Jag har hittat ett drömställe att bo på, nu väntar jag bara på att veta om jag kan flytta in i augusti eller hur det blir.  Att försöka få tag på min "hyresvärd" verkar vara svårt eftersom hon nu inte har varit hemma på två dagar, det kanske är semestertider. Det blir att ta det via telefon förhoppningsvis vilket visserligen passar mig bättre eftersom jag då slipper stå och skämmas över att jag mår dåligt över att bo i en fuktig källare.

Det återstår att se hur fult det blir, förhoppningsvis löper det smidigt.

Huset är en dröm däremot, samt att det går buss en bit ifrån så att jag skulle i princip kunna cykla till en busshållplats och sedan slippa brumma fem mil om dagen.

Jag vill flytta in dit till den första augusti, vill!

Annars? Jobbet är underbart som vanligt, det är slitigt ibland och sturigt ibland men så kommer de där insikterna om att jag faktiskt får betalt för det och då känns det så konstigt för det är ju roligt.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Min dröm är också att bo i eget hus! Kollektivt boende är överskattat. :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback