Glitch

Jag sitter och tittar igenom en väns bilddagbok och undrar var tiden tog vägen. Ett år känns som om det bara har susat igenom  och visst att tiden går snabbare än vad man tror men vad i hela friden hände med 2007? Vad gjorde jag under det året?

För några dagar sedan satt jag och tittade på något, jag minns inte vad, där datumet inte alls var vad jag trodde. Minnet var nästan stensäkert på att det var detta år och inte 2007. Det verkar  lite som att jag pendlar mellan att tro att det är 2007 och att tiden inte är rak men jag har svårt att bestämma mig.

Bilderna talar däremot annat, datumen säger emot mig och förklarar att det var över ett år sedan. Över ett år sedan som jag började stoppa fingrarna i halsen på regelbunden basis, stanna uppe nätterna igenom utan lust att sova (men hade jag sällskap slocknade jag som ett ljus), skära mig onödigt mycket och onödigt djupt stundom samtidigt som jag gick i skolan utan att strunta i skolan alltför mycket.

Men var det inte igår? Var det inte i våras? Var det inte senaste födelsedagen jag fyllde tjugofem? Varför visar min ålder på tjugosex? Vad i helvete hände med året? Jag tittar på bilderna och känner igen alla händelser men de faller ihop som en sörja. Jag minns när jag snubblade hem från min syster förra våren efter att ha gett upp med att ömsom gråta på toaletten och ömsom le glatt bland människorna. Jag minns den där idiotiska helgen som startade ett förbannat onödigt trassel. Jag minns hur jag kallsvettades av att behöva ta av mig benvärmarna i skolan. Jag minns alla de långa nätterna av absolut ingenting att göra men samtidigt en stor olust av att gå och lägga mig.

Jag minns mycket men ändå inget. Inget alls.

Och nu då?

Är allt bra nu för att jag arbetar, sover, har lön, har ett hem och adventsljusstakar?

Jag vet inte men det återstår väl att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback