Ett helgexperiment

Jag gillar inte mediciner. Den enda jag inte kan leva utan är Acetylsalicylsyra eller vad den nu heter som är i Treo, Bamyl och liknande men den tar jag inte heller förrän jag måste. Så därför är det väldigt störande att behöva ta en tablett varje morgon med förmaningen "Jag tycker att du ska fortsätta med  medicinen i ett år även om du känner dig bra nu" utan att märka någon skillnad.

Fredagen började väldigt trögt när större delen av dagen hade gått började jag fundera på om jag hade tagit mitt knark på morgonen vilket jag började tvivla på. Därför bestämde jag mig, dumt nog, för att strunta i den idag med samt på söndagen med för att se om det ens ÄR någon skillnad utan.

Visserligen är det ju så man inte ska göra men jag vill se om det blir någon förändring på så kort tid för jag vill inte äventyra arbetet eller den långa bilfärden hem med att bli nipprig. Jag märker väl inget speciellt nu förutom att jag känner mig snurrig i huvudet och att hjärnan var full av tankar när jag låg och filosoferade i sängen för någon timma sedan.

Idag ska jag tvätta, släpa in mina verktyg från bilen och arrangera dem i min byrå som har stått tom i sovrummet i ett antal månader samt filosofera i soffan med pärlor och verktyg till sällskap av Harry Potter och hemligheternas kammare. Kunde ha varit värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback