Nya erövringar

Det är farligt att ge sig in i virrvarret av bloggar där ute, jag är tämligen oskuld i den världen eftersom jag vet att den här bara läses av en handfull folk som kallas vänner och några till som verkar ha letat sig hit för att stanna vilket uppskattas också. Att bli sågad i någon annans blogg i kommentarerna var ganska intressant vilket inte ger chans till att svara till rätt person eftersom det bara betyder att ägaren till den får läsa och det är ju inte dit den ska riktas. Så för att avreagera mig i brist på annat så kan jag ta itu med det här istället.

Det handlar om en annan persons blogg, denna person (jag är duktig och lägger inte ut namn för orka) har en blogg som uppenbarligen många verkar följa även om jag inte kommer vara en av dem. Visst, det är underhållande att titta på kläder som är riktigt hemska men på sätt och vis passar på bäraren. Däremot är det så förbaskat IRONISKT att de som försöker sätta ned foten alltid är den sorten som kan och orkar med det. Vad är det för skillnad att en yngre hona går från underviktig till normalviktig? Det är en bedrift att gå upp femton kilo på pin kiv men det är ändå inget som berör mig, hon är ändå smal och ger ingen skillnad i min värld. Är det meningen att jag ska bli imponerad av det? Jag är imponerad av det till viss del för alla har komplex och att gå upp så mycket skulle åtminstone inte jag klara av.

Men det är just det. Det är ingen skillnad. Skulle till exempel jag gå upp femton kilo på pin kiv skulle det kanske vara mer intressant om jag vore en mediaperson för då skulle det synas rejält. På honan det berör kan jag knappt se någon skillnad om jag så tittar på två olika bilder bredvid varandra beroende på de konstiga modellvinklarna. Skulle däremot jag börja pumpa ut bilder på mig själv efter att ha gått upp femton kilo skulle det troligen benämnas som "hälsovådligt", "äckligt" och "patetiskt" gissar jag på. Det är inte samma sak helt enkelt. Finns det några större damer ute i kändisvärlden? Inte många för de tunnar snabbt ut. Det finns ett par få här och var men de är i sådant underläge och får troligen ta skit både här och där vilket är sorgligt.

Vilket då för mig till svaret som blev riktat till mig och jag har inte för vana att föra diskussioner i någon annans blogg om det inte är ägaren till bloggen som är involverad i diskussionen. (Jag tycker inte riktigt om ordet blogg och det ser förbannat fånigt ut att använda det så ofta.)

"Postat av: Theresa

Alv: HAHAHA! Det märks att du inte alls läst Hannas blogg. Hon är inte en smal tjej som skriver typ "Titta ni är alla dumma i huvudet som bantar jag äter minsan vad jag vill!" som du vill få det till. Hon pratar ju om att det är SJUKT att man MÅSTE vara smal för att anses snygg. Hon berättar ju även om att hon själv haft ätstörningar, vägt mycket och vägt lite, samt att hon aktivt valde att gå upp i vikt sedan för att folk ville väga lika lite som henne.

Du hatar henne ju uppenbarligen enbart av princip! För om du tycker att hon är en skit som kritiserar samhället, berättar om sina tidigre problem osv. så är det ju ENBART konstigt.

Försök att läsa mer än EN rad och sedan bestämma dig. Man behöver inte läsa ett skit MELLAN raderna, men du läser ju uppenbarligen INGET ALLS. Kul för dig att välja att hata av princip, men utred dina egna jävla problem istället för att anklaga Hanna som gör ett grymt jobb för saker som du hittat på i DIN EGEN LILLA VÄRLD!"


Det var inte riktigt den uppfattningen jag fick av att det skulle vara en smal hona som kan äta vad hon vill utan mer att det inte rör mig i ryggen eftersom det är lika svårt att ta till sig som om en frisk människa med två ben ska tycka synd om amputerade i dagens samhälle. Det ger liksom inte lika stor "schvung" i argumenten då.

Hmm.. Vad jag vet så kritiserar jag samhället ganska rejält också men inte genom att visa upp dagens outfit, alla har vi våra sätt och fungerar det så visst. Principer är roliga och jag tycker illa om de flesta jag inte känner tills de ger mig en anledning att tycka om dem. Läste många, många rader och det var inte mycket som var speciellt utstickande. Visst, lite inlägg om att det skulle vara ett program om utseende eller liknande men det var inte så mycket mer med det eftersom det är svårt att fastna vid det med alla kläder runt omkring.

Hatar är ett lite väl starkt ord och jag tar nog mer mest att jag bara inte bryr mig. Det finns många bloggar, det finns många ungdomstidningar och vem kommer komma ihåg de där om ett antal år? William Shakespeare är odödlig men en modebloggare går i princip att skjuta av och det växer upp tio stycken i resterna av den första.

Fast visst är det bra att någon orkar engagera sig, uppenbarligen blir fler inspirerade medan jag bara tittar på kläder som jag inte skulle kunna ha eftersom jag inte har den storleken som kläderna har. Gör liksom ingen skillnad.

Fast jag får tacka fröken Theresa för att jag fick en anledning att kräkas ur mig massor med ord åtminstone. Det uppskattas verkligen. =)

Däremot ska jag påpeka att jag faktiskt har läst ett antal inlägg i bloggen och tänker läsa mer för att kalla mig okunnig, det gillar jag inte. Men är det verkligen meningen att jag måste läsa igenom flera månader av inlägg för att hitta styrkan? Den borde sparka mig i ansiktet vid det första jag läser och jag ska inte behöva leta reda på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback