Om man själv fick bestämma

Visst ska inte livet vara lätt för vad vore då meningen med det? Däremot skulle jag välkomna lite enkelhet just nu istället för allt djävla trassel. Visst kan man inte tvinga sig in i situationer där insidan säger ifrån till men jag önskar att min såkallade insida skulle kunna bestämma sig ibland.

Jag börjar gissa på att vissa saker skulle vara så mycket enklare om jag inte var jag, om jag istället vore någon annan, någon som trodde på sig själv och på händelserna runt omkring. Istället så får jag vackert nöja mig med att det är paranoida, nedtryckt i skoskaften-jaget som är här. Som förstör, söndrar och misslyckas med att härska.

Tja, jag kanske lär mig min läxa vid femtio års ålder eller något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback