Det korta minnet

Jag vet att jag kom på ett riktigt intressant ämne jag kunde ha spytt ut mina åsikter om hur länge som helst (samt gjort det ganska underhållande att läsa på samma gång, det du!) men även om jag försökte göra en rejäl minnesanteckning så gick det  mindre bra att minnas det nu när jag väl är hemma med fingrarna på tangentbordet.

Helgen guldkantades av bokmässe-besök och högläsande av erotiska noveller, det finns faktiskt inget som är så avtändande men samtidigt så förbaskat underhållande. Båda följde med spänning kyrkoherdens jakt på att slippa sitt morgonstånd på över tjugo sidor av bisarrt dåligt författarskap (stackars sextiotalsmänniskor) men ack så roligt att läsa högt! Jag är däremot ganska usel på det vilket resulterar i att jag läser på tok för snabbt samt får paniksvettningar över hela kroppen och det dåliga skrivsättet gjorde det inte lättare. Vad sägs om en mening på över två sidor? Det går inte att få en bra rytm på det.

Till slut fick äntligen kyrkoherden ner sin praktstake, inget river så gott som en mödom, och klockaren kunde lyckligt klämta i klockorna. Jag tror att det dåliga språket smittar!

Kommentarer
Postat av: H-T-J

Ha ha, dagen är räddad!

2007-11-26 @ 08:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback