Obeskrivligt förbannad

Jag skulle ha börjat skolan imorse och gårdagen blev till viss del nattsuddande men jag var en ordentlig flicka och satte klockan på halv sex. Till och med lite innan för att kunna snooza en extra gång utan att det blir stressigt. Duschade länge och väl och satt med frukost framför datorn för att lyssna på musik och läsa lite serier i lugn och ro. Kom i tid till tågstationen även fast jag trodde att jag skulle missa det ett tag och upptäcker att mitt tåg inte står med på displayen.

En del av mig resonerar att de nog kanske bara har klantat till det och jag parkerar mig på en bänk för att invänta och se om det kommer. Någon minut innan det ska komma så knastrar högtalartratten till och jag spetsar öronen. Kvinnan i tratten förklarar att tåget är inställt och sedan lyckas jag inte klura ut allt hon säger även fast jag står precis under tratten. Den knastrar och låter som om den är på väg att ge upp men andemeningen i det hela verkar vara: Inga tåg, gå hem och lägg dig. Sagt och gjort, gick hem och tittade på hemsidan som förklarade att det minsann inte skulle bli någon skola för mig eftersom de bra tågen inte gick idag.

Nehej. Satte mig och surfade runt för att invänta när jag skulle kunna ringa läraren och förklara att jag inte kommer.

Sedan började jag bli trött, även fast jag ett tag försökte hålla mig vaken för att vrida tillbaka dygnet från midnattsugglan så lockade sängen alldeles för mycket. Halv elva kröp jag ner i den med lögnen: "Bara blunda litegrann.." och slocknade. Jag hörde msn blirpa till för att någon pratade med mig men sedan gick jag djupare in i dimman.

Och jag drömde konstant HELA tiden. Jag drömde om flickan från The Grudge/The Ring och vaknade upp av att jag försökte skrika men att jag inte kunde. Jag kunde inte skrika i drömmen och jag kunde inte skrika i verkligheten utan jag gnydde troligen på sin höjd. Jag stod i en trapp och hon kom ovanifrån och gjorde ett sådant där snabbt utfall, som spindlar gör. Innan hon tog tag i mig hade jag vaknat.

Sedan var det en hel del drömmar som jag inte kommer ihåg, förutom den sista innan jag vaknade upp ordentligt. En sådan där verklig dröm som gör en så förvirrad.

Det var fest hos Y och hon sitter i en soffa och är riktigt onykter, bredvid sitter T och pratar med henne medan M ligger och sover i andra änden av soffan. M ligger mest där och sover hela drömmen igenom förutom någongång då han vaknar upp och tittar sig sömndrucket omkring för att sedan fortsätta sova. Jag ligger i Y's säng och fifflar med min laptop som jag uppenbarligen har med mig och verkar vara allmänt anti. Efter en stund hör jag kyssande ljud och upptäcker att Y och T håller på för fullt. Jag fräser ifrån och tycker att Y borde tänka på sin pojkvän och att T borde veta bättre eftersom han mycket väl VET att hon är upptagen.

Detta gör att han slutar och försöker få plats i sängen och jag morrar snabbt ifrån om att han inte ska tro att han ska få något från mig. Han lovar detta och jag bereder buttert plats i sängen genom att hoppa in ett hack. Efter en stund verkar han uppenbarligen ha fått alzheimers och börjar göra närmanden varav jag blir flyr förbaskad och säger åt honom att sluta.  Detta pågår en stund och jag blir mer och mer arg (väldigt ovanligt för att vara jag, det är inte ofta jag är så arg i en dröm) och slutligen har han lyckats ta järngrepp om mina handleder och jag står vid sängen och spottar, fräser och svär samtidigt som jag försöker komma loss. Y står vid sängen och någon till vid sängen men ingen av dem gör något, hon gråter och säger att hon inte kan göra något. Efter en stund börjar jag få in rätt vinkel och börjar ge mig in på att verkligen bryta handlederna av honom och lyckas snart komma loss.

Då kopplar han ett grepp om midjan på mig och jag börjar svärande släpa runt honom i lägenheten. Någonstans här så är han plötsligt vid mina fötter och jag släpar honom över den höga tröskeln in i köket och hör triumferande att han får ont. Jag drar med mig honom in i vardagsrummet (och som sig bör i drömmar så är det väldigt lätt att släpa en människa efter sig) och där står två som Y känner och bara tittar på mig utan att göra något. Jag backar ut i köket för att ge honom en omgång till med tröskeln och tar mig ut i hallen. Toaletten finns inte utan istället är där en trapp ner till en källare, precis som i en villa. På en hylla eller liknande så rycker jag åt mig en kryckkäpp och börjar måtta hårda rapp över hans rygg.

Där någonstans börjar jag att vakna men när jag fortfarande är halvvägs i drömmen börjar jag planera på hur jag bäst ska skälla ut personen i fråga eftersom drömmen är så djävulusiskt verklig. Hade han varit i närheten när jag vaknade hade han troligen fått sig en svavelosande utskällning eller en hård örfil. Jag var ARG en bra stund innan jag kom till vett och sans om att det bara var en dröm.


Så nu ska jag börja ha ett block vid sängen i nattduksbordet för att kunna skriva ner sådana här saker.  Det är ganska roligt att samla på drömmar. Även om det säkerligen kommer resultera i usel handstil och luddiga förklaringar. Någonstans i källaren vet jag att jag har en gammal dröm som tog ett antal sidor att beskriva.  Sådant är alltid roligt att spara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback