Sova kan man göra när man är död

Vad är det för nytta med att lägga sig i sängen innan tolv när jag ändå bara vaknar mitt i natten antingen av mig själv eller av mardrömmar? En poltergeist rev ner allt i mitt badrumsskåp och jagade mig ut ur lägenheten eftersom jag blev skräckslagen, det enda jag hann riva med mig att skyla mig med var min rosa morgonrock som av någon mystisk anledning hängde i hallen.

Återigen blev det att sova med tänd lampa och försöka tänka på musik för att inte valsa in på farliga tankar som bara kommer starta fantasin. Resultatet idag är att jag är trött, trött,  TRÖTT.

Lade mig i sängen halv elva ungefär, spelade DS till halv tolv för att avsluta med lite framtids- och pengaångest samt försök till att lugna ner mig själv med att det inte är så förbannat farligt, att jag faktiskt kommer klara av det.

Vad lär jag mig av det här då? Antingen behöver jag en lobotomi för att slippa tankesnurrande innan jag somnar vilket säkerligen inte gör drömmarna bättre eller så skiter jag helt enkelt i att lägga mig i sängen innan tolv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback