Fet chans

Väl hemkommen strax efter halv tio så ligger det ett brev från vården med ett knattrat brev från psykologen/psykoterapeuten:

"Jag fick Ditt meddelande om att Du inte ville ha några nya tider och jag respekterar naturligtvis Ditt beslut. Jag vill ändå förmedla till Dig att den uppfattning jag fick under våra samtal var att Du inte alls mår bra och jag tror att Du skulle kunna få hjälp via någon form av psykoterapi. Om Du känner att Du trots allt skulle vara motiverad att fullfölja de bedömningssamtal vi inlett är Du varmt välkommen att höra av Dig till mig på telefonnummer [...] eller till mottagningen."

Nu var det så dags att komma fram till det, uppenbarligen så lägger jag mina egna åsikter i andras ansikten också eftersom det inte var det jag fick intryck av. Inte en chans att jag tänker fullfölja det, vissa saker är inte ens jag envis nog att ta itu med. Vissa väderkvarnar får vackert stå utan att det kommer en riddare och försöker slå ner dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback