Blandad kompott

I ett försök att vrida tillbaka dygnet (även om jag inte förstår varför eftersom jag ändå inte har något för stunden att gå upp tidigt på morgonen för) så tittade jag igenom nästan hela sista säsongen av Sex and the city för att hålla mig vaken. För någonstans runt tre på natten kom jag fram till att jag lika gärna kunde fortsätta vara vaken för att se om det gick vilket gjorde att kvällen tillbringades i soffan med te, chokladcapuccino och stickning.

Sex and the city är sådant där som känns så tjejigt att jag nästan tycker det är lite pinsamt att erkänna att jag faktiskt har hela den rosa skokartongen med alla säsongerna.. Samma som att jag ibland sitter och bölar till Grey's anathomy. Andra har skelett i garderoben, jag har små flickor i rosa ballerinakjolar som kommer ut i anfallsformering då och då.

Pinsamt.

Har fortfarande ingen aning om vad jag ska ha på nyårsafton men jag har väl ett förslag att ta till men jag vet inte om jag vågar prova det för att se hur det ser ut på.


På tal om något helt annat.. Något jag aldrig kommer att förstå är varför folk har mer än ett täcke i sängen. Är de så frusna kan de lika gärna köpa ett extra varmt för att kompensera. Samma som när några som lever tillsammans har varsitt täcke, det är väl närheten man är ute efter? Det är två saker som inte kommer komma innanför mina (eller våra, vem nu den andre skulle kunna vara) är dubbelsäng eller två täcken. Hundratjugo centimeter är det ultimata, den går att nyttja för två vänner som sover utan att bli trång och den uppmuntrar ett par att gosa närmare varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback