Försök till uppdatering

 Eftersom jag är en väldigt trög gamling numera (hu, snart är man till och med tjugosju, herrejävvlar! Det kanske är dags att ta sig i kragen och bli som folk? Eller, nej.) så går det lite långt mellan inläggen här. Att jag ens trodde att jag skulle kunna hantera två stycken är tämligen skrattretande och jag får försöka att resumera tiden som gått så gott det går. Vanligtvis brukar det betyda att jag är en glad människa när  jag inte skriver men jag är tämligen som jag har varit den senaste tiden, det är bara det att jag inte riktigt hinner med att ta mig tid till att sitta vid datorn. Att hinna med arbete och ett liv är något som jag inte är speciellt bra på även om jag borde ha lärt mig vid det här laget.

Jag vill fortfarande sitta uppe hela nätterna men det vågar jag inte riktigt göra eftersom det skall köras bil på morgonen och sedan har jag ansvar för andra personers smycken och jag skulle inte vilja lägga mina smycken i händerna på någon som har sovit ett par timmar innan...

I alla fall. I fredags satt vi en bunt på Harrys och åt god (om ändå skrämmande dyr) mat samt drack gott vin och pratade om både det ena och det andra för att sedan lifta hem till Patricia och skratta åt Johan Glans World tour of Skåne, en mäkta rolig sak. Jag skrev även en del annat meningslöst här men eftersom det är så förbaskat omständigt att göra länkar så orkar jag inte bry mig om att skriva om det. Lördagen gick jag upp tidigt för att åka med Sus till en  mässa som jag hade läst om i Metro tidigare i veckan, äntligen visade den ha mer nytta än av horoskopen som vi läser på jobbet bara för att. Redan när vi stod i kö för att komma in började lyckomätaren stiga i mig för det promenerade runt en storm trooper i närheten av oss och telefonen slets upp för att pricka in honom. Många bilder ligger i min telefon på Nordic Garrison och jag önskar att jag hade en dräkt så jag kunde få vara med, bara det att de poserade så fort de såg att någon skulle ta kort på dem var ljuvligt!

Jag har även sett Danny Trejo på relativt nära avstånd medan Sus såg till att ta ett kort med honom, Mads Mikkelsen strök även förbi mellan oss så lite kändisbingo har det allt varit. Jag hittade en docka med Jareth som jag var nära att köpa men ska jag börja med mitt nya liv så kommer resten av mina pengar gå åt till mat så jag får allt vänta till nästa gång. Efter ett antal timmars lyckligt studsande från min sida och glatt nynnande från Sus efter fotografering så följde jag med henne hem och kvällen avnjöts med ost och kex samt melodifestivalen. Det var så mycket roligare när alla länder var tvungna att sjunga på sitt eget språk men jag undrar var svenska folket har sin hjärna när de röstar vidare Caroline af Ugglas och en dam som sjunger på grekiska?

Jag är verkligen inte bra på det här med att skriva bra sammanhängande text om flera dagars händelser men vad gör man när orken inte finns där. Det är lite som att orden inte räcker till om hur roligt det var att se storm troopers eller att det var en jätteskön helg överhuvudtaget så jag får väl helt enkelt hoppas att de inblandade förstår att jag trivdes rejält.

Antecknade mig även för ett års medlemsskap på Friskis och Svettis (jag verkligen hatar det namnet, hatar det.) vilket känns mindre intressant eftersom detta betyder att jag på sätt och vis är "fast" här. Jag vill verkligen hem men det var billigare än ett halvår. Visserligen känns det tungt att ha en pojkvän där hemma och sedan bo här men inte en chans i hela helvetet att jag låter honom flytta ner hit.  Det räcker väl med att jag är dum i huvudet som hamnar i Halland, eller hur? Jag ska inte klaga alltför mycket, jag har väldigt bra arbetskamrater och en bra chef som faktiskt tolererar att jag mobbar honom för hans kort-i-rocken-syndrom utan att ge mig en skriftlig varning så det kunde ha varit värre. Att jag sedan hittade bra varelser att leka med här på fritiden är en extremt bra bonus vilket betyder att om jag skulle flytta härifrån till ett helt nytt ställe så skulle det finnas två ställen här i Sveriget som folk skulle sakna mig på.

Fast jag längtar till påsken, har även tänkt ta en dags flex så jag kan svänga förbi till en tatuerare/piercare och undersöka lite priser på min kommande ärm jag skall göra samt förhoppningsvis göra en vertikal labret istället, spörs lite på om skärtorsdag räknas som en latmansdag för dem eller inte.

På tal om "dem"... Talspråket har nått nya höjder i äckel nu. Idag fanns det en stor annons för något spektakel med dinosaurier (eller dinosaurer som jag fortfarande hör min inre röst säga) och vad står det med stora bokstäver? "Nu är DEM tillbaka!". GAH! GAH! Ja, jag tog en tuschpenna och rättade de tre tidningar vi hade där och ja, det kommer inte göra någon skillnad men det känns bättre för mig åtminstone.

Annars? Jag ökade en ring med bit och struntade i att ta ur stenen bara för att utmana ödet, det gick bra kan jag ju säga.

Kommentarer
Postat av: Poemy

Gwuah.. Måste... Göra... Star.. Wars... dräkt... Var lite negativ till sci fi-mässan pågrund av gästerna i år, nu ångrar jag såklart att jag inte tog mig i kragen och åkte. ~

Postat av: Pattsy

Nu är DOM tillbaka stod de kära Alfie =) Men du va rätt söt när du strök över de hela å såg allmänt galen ut hahaha

2009-03-10 @ 20:13:09
URL: http://lillasysterpaj.blogspot.com
Postat av: susanne

Ja en skuttande Alv är lätt att hålla rätt på kontra en snabbfotad Martin, he he he. Tur att man har öron annars hade huvudet ramlat av oss båda...=)

2009-03-10 @ 21:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback