Två konfunderade honor och Ikea

I går hjälpte jag Susanne med att bygga köksskåp som hon hade inhandlat och jag lyckades med konststycket att smälla ihop ett gångjärn och inte få ut det på en kvart. Vi satt och svor, pillade, ryckte och grejade hur länge som helst innan jag var tvungen att sätta fast den andra delen så att man hade något att hålla i.

I alla fall så blev det riktigt tjusigt när det var färdigt och egentligen skulle man bara säga att vi har byggt skåp och att det blev jättebra istället för att gå in på det antal timmar det tog att få ihop eländet. Strax  innan elva var handtagen på och jag brummade hem för att powersova inför jobbet men ändå nöjd efter en god dags arbete. Det finns intressanta väggklistermärken att köpa på Ge-Kås och något sådant skulle göra det riktigt piffigt. Tråkigt nog så sågade vi sönder en skiva som inte hade behövts sågas sönder men förutom det blev det kanon. Vem behöver träning när det finns byggsatser!

Sådana kvällar är det som gör flytten värd allt, att stå och skratta åt varandras försök att bygga medan den ena försöker sätta ihop två saker bakvänt tills den andra påpekar att denne håller snett och vice versa.

Fast skräpberget blev ganska stort efteråt.

...och alla skruvar? Cheezuz...

Kommentarer
Postat av: susanne

ja hur mycket skruvar som helst blev det ju. Man är evigt tacksamm för all hjälp och glada skratt. Vist blev det snygt efter allt skräp försvan...=)

2009-01-23 @ 21:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback