Listor, listor, listor.. IGEN!

Stal från någon typ på Bilddagboken..

Namn: Alv
Piercingar: Läpp, navel samt en hög med hål i öronen.
Tatueringar: Ett ankh ovanför höger handled, en skarabé ovanför vänster handled, ett horusöga (eller om det var Ra...) ovanför höger ankel, en sanningsfjäder ovanför vänster ankel, en triforce under vardera armveck samt en bevingad sol på ryggen. Puust..
Längd: 178,5 cm
Skostorlek: 41-42
Hårfärg: Mörkbrunt med svagt röda toner inblandat.
Fräknar: Nopes.
Vikt: Ja, bra... Ge mer viktnoja till alla där ute. Icke!
Motto: Tänk det värsta om allting så kan man alltid bli glatt överraskad eller säga "Vad var det jag sade?".

Kär? Nix.
Önskar du att du bodde någon annanstans? Kuggfråga! Jag bor i Kumla, för tusan.
Tänker du på självmord? Vem gör inte det? På ett eller annat sätt.
Tycker du att du är attraktiv? För vissa tror jag nog att jag är det, ja.
Dricker du? Te nästan varje dag, vatten försöker jag börja klunka i mig samt alkoholhaltiga drycker då och då.
Använder du droger? Räknas glass? Eller te? Fast.. En drog kan ju inte använda droger.
Röker du? Jomenvisst. Fast nu ska jag inte köpa några mer paket.
Vilket schampo använder du? Det är något Herbal Essences... Jag varierar mig ganska friskt.
Vilken parfym använder du? White musk från Bodyshop eller Sexy Graffiti.
Vad är du rädd för? Det finns en del saker, ja. Mörkrädd är jag fortfarande emellanåt.
Gillar du att tvätta? Det är ganska avkopplande.. När jag väl kommer ihåg det.
Gillar du berg och dalbana? Wiiiiiiiiiii! *viftar med armarna*

Senaste?
Filmen du hyrde? Eeeh... Det kommer jag inte ihåg.
Filmen du köpte? Det var nog en beställning från Cdon.. Saw I och II i en fin box var med bland annat.
Låten du hörde: And One - Wasted
Låten du laddade ner? System of a Down, en näve album.
Personen du ringde? Min svåger.
Personen som ringde dig? Mossa!
TV-program du såg? Hmmm... Det var nog Fråga Olle som gick i bakgrunden, men jag tittade inte.
Person du tänkte på? Hmmm.... Tankarna fladdrar så snabbt så jag kan inte minnas sådant.

För eller emot?
Långdistansförhållanden? Mitt första förhållande var ett med avstånd. Det var ganska mysigt på något sätt att sitta på tåget och vänta på att det ska rulla in med hjärtat i halsgropen och sedan mötas på tågstationen, pussas och tralla hem hand i hand. Aaah.. Minnen... *ler nostalgiskt* Men visst är det trevligare om man bor i samma län, lite billigare så. Gah, nu blev jag nostalgisk som fasen!
Utnyttja någon? Det beror på VEM. Är det någon som förtjänar att utnyttjas för att personen i fråga har gjort något mot en närstående så är det fritt fram! Hääämnd!
Självmord? Alltså. Det är den enda handlingen man kan göra som är egoistisk. Det är upp till en själv, har man verkligen inte något som håller en kvar i livet och verkligen allt, allt, ALLT känns skit så varför ska vi hindra? Sedan att det sårar alla runt omkring är en annan sak, men man kan ju bara leva för sin egen skull och inte alla andras.
Ungdomar som röker? Det är upp till en själv, så länge de inte blåser röken i ansiktet på mig. Eller försöker få mig att köpa ut. Ungdjävlar...
Använda droger? Nix, nej. Jag knarkar mina vänner istället och de knarkar mig.
Sex före äktenskapet? Man måste väl testköra INNAN man köper grisen i säcken? *skrockar*
Köra onyktert? Det finns en lag mot det av en anledning. Vad är det för jädra snille som kom på den frågan?
Förhållanden? Alltså... Det... Hmm... Det kan ställa till en hel del saker när man börjar gå i sådana tankar, men det har väl sina fördelar med. Eller något.

Favorit?.
Mat: Jag lagar knappt mat längre, så jag glömmer nästan bort vad som är gott. Det finns mycket god mat.
Låt: Just nu? Wasted med And One! *dansar runt i jublande cirklar*
Sak att göra: Det beror på humöret. Ibland är det roligast att sitta och dricka te med någon vän, ibland är det att promenera ute i skogen, ibland är det att göra fint hemma. Olika beroende på humör.
Sport: Basket var kul när vi spelade det frivilligt på idrotten när vi egentligen kunde ha gått iväg istället. Men det måste vara rätt folk. Volleyboll verkar roligt men jag har inte spelat det knappt. Finns mycket roligt att spela med rätt folk, annars är det ofta en pina.
Dryck: Vatten fungerar ju alltid, försöker vänja kroppen vid sådant. Te, chokladmjölk...
Kläder: Hmmm.. Jag trivs bäst i randiga strumpor, knäbyxor och en fin tröja. Eller en kort kjol och något urringat, ja, ja.. Kliché... ;D
Film: Hmmm.. Kalle och Chokladfabriken ploppade upp, men jag har många favoriter, vill inte göra någon film ledsen genom att säga ultimat favorit.
Bil: Jag gillar VW Golf för att de är små och söta och att mamma hade en när man var yngre. Däremot har jag aldrig kört en. Eller.. Det kanske var en sådan på körskolan...
Serie: Följer knappt några serier, försöker att följa Dr Who men minnet är kort.

Har du någonsin?.
Gråtit över en pojke? Jo.
Gråtit över en flicka? Jo.
Ljugit för någon? Vita lögner, stora lögner. En del har man allt gjort. :/
Varit i slagsmål? Nej, jag är en fredlig flicka.
Blivit arresterad? Inte då, läs ovanstående.
Träffat någon från internet IRL? Många gånger.

Antal?
Gånger du vart kär? Vet inte riktigt.
Gånger ditt hjärta brustit? Sisådär två gånger tror jag nog.
Hjärtan brustet på grund av dig? Hmmm... Två tror jag, ungefär.
Tjejer du kysst? Flickor är mums att pussa på.. Vad kan det vara? Ett tiotal kanske? Inte mer iaf.
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Två.
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Två gånger eller liknande. Genomgående tal, det där. *skrattar*
Ärr du har på kroppen? Vad fan, jag sitter väl inte och räknar sådant? Pffft! Jag må ha ärr men jag är väl inte så jädra självupptagen och fånig att jag räknar dem och skryter om det?


Pålägg som gäller: Leverpastej. Orka planera annat, jag köper av vana bara.
Dagens dryck: Inget än, ska snart äta frukost och då blir det nog Earl Grey.

Senaste?
Boken du läste? Seriebok var det. Ett DareDevil-album.
Personen du fick e-mail av? Hmmm.. Har inte kollat men senast var det nog syrran eller svågern..
Personen du fick brev av? Pappersbrev? Person? En vän eller bara allmänt? Senaste adresserade brevet som inte var från myndighet eller räkning var från sommarjobbet.
Personen du fick sms av? Herr Brandman.
Gången hela din familj åt middag tillsammans? I julas var det. Längesedan, ledsamt nog.
Saken du köpte? Rödvin var det faktiskt. Som nu har finaste etiketten!

Vad har du gjort idag? Vaknat av telefonen, pratat i telefon i sängen, hasat upp och ringt svåger samt satt mig vid datorn med msn och musik. Snart dags för frukost.
Var det kul? Det är roligt att prata med bra människor. *nickar* Att bli väckt av telefon när man är grottmänniska är väl lite segare, men det går. =)
Brukar du svära mycket? Det slinker nog med ett "fan" och ett "djävlar" här och där... Däremot försöker jag att vårda språket och istället använda lite mer finare ord. "ba'" är min största fiende...
När stiger du upp på morgonen? Är det skola försöker jag ta mig upp vid halv sex, annars allt runt tio till tolv eller senare beroende på hur mycket jag har nattsuddat.
Gillar du att slåss? Har aldrig provat även om jag skulle ha velat då och då.
Vad har du på dig? Rosarutig pyjamas med silvertrådar i. Jätteivul...
Vad ska du göra ikväll? Piratfest! Yaaaaaaarrrh! Vi ska PLUNDRA hela NATTEN!
Vad är du allergisk mot? Pollen av någon sort, vissa frukter (det varierar konstigt nog, tror det är besprutningsmedlet faktiskt) och ibland vissa pälsdjur.
Var har du ont? Just nu? Ingenstans faktiskt, bara lite seg i ryggen.
Använder du hårspray? Inte då. Mitt hår är bäst utan tillsatser. Eller... Jag VILL inte ha tillsatser i det.
Kan du stå på händer? Jag försökte en gång på idrotten i skolan. Jag hamnade snett, tröjan åkte upp och jag trillade på sidan av mjukmattan.
Håkan Hellström eller The Ark? Jaaa.. VAD SKA jag välja? Skönsjungande glamrockpojke ELLER kraxande MUPP? Jag är väl inte kokt i skit, för faen... The ARK!
Salt eller socker? Saltlakrits, söta kakor. Det beror på vad det är.
Gillar du ketchup? Njaaee... Som tillskott i matlagning men jag använder det inte så ofta. På grillad korv så.
Är du glad nu? Pirater kommer och plundrar ikväll! Jag är ÖVERLYCKLIG!
Var du glad igår? Vet inte. Jag var nog bara mig själv tror jag, med allt som hör till. Jag var nog glad här och var.
Vad dansar du till? Jag är ganska tolerant, vill jag dansa kan jag dansa till det mesta.
Stockholm är... ? Hmm... De har en Science Fiction-bokhandel och gamla hus och museum. Att åka dit över dagen är okej, men inte att jag skulle vilja bo där.
Göteborg är?? Göteborg har jag varit i en längre stund för sisådär hundra år sedan, men jag har alltid tyckt bättre om det stället. Dialekten och Liseberg är nog vissa av de faktorerna till det.
Kan du sjunga? Det är väl mer en smakfråga. Jag sjunger inte falskt så ofta..
Spaghetti eller makaroner? Spaghetti!
Land du vill besöka? Skottland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback