Bara en droppe tills bägaren är full

Jag är hjärtinnerligt trött på allt detta... sabla... GNÄLLANDE! Om det nu är så att man inte har tid med att såsa runt så är det inte så svårt att påpeka det artigt för personen i fråga samt be om att få gå tidigare! Jag måste bita mig i tungan alltmer, men det är väl för att jag är partisk som tusan.

Besöket till Cloetta och deras andrahands-försäljning var en bra idé för att lugna själen, nu har jag en hel hög med choklad och ett dåligt samvete samtidigt över att jag har köpt det. Smakar galla i munnen nu, men hellre det än att jag sitter och mår dåligt över det. Ja, det är inte rätt men det är något jag vet hur man gör. Visst får jag en klump i magen över att se att min överarm ser mer tränad ut numera när jag spänner den bara för att en del av underhudsfettet har försvunnit. Däremot orkar jag inte bry mig, det är inte så allvarligt, det är ju inte som att jag kommer tyna bort eller något. Som svågern lite syrligt påpekade när jag sade något i bilen: "Ska du köra på Lindsay Lohan-looken?" Nej, inte precis.

På söndag ska jag gå bredvid på natten för att lära in mig, en del av mig tycker det verkar spännande och den andra vill inte ta itu med sådana frågor som säkerligen kommer dyka upp förr eller senare. Det roliga är att det oftast är de okända personerna som ifrågasätter min uppenbarelse. Senast i måndags fick jag förmaningar av ett snattande fyllo, det var väl som hans betalning för att han snyltade cigaretter av mig eller något.

Ska försöka ge mig på att få bostadsbidrag men jag gissar mig på att sommarjobbet kommer göra att jag inte är berättigad till det, hatar myndigheter och allt vad de står för. Jag ska nog börja arbeta för CSN när jag blir stor, det ultimata stället för någon småsint som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback