Underliggande stress

Papper överallt på skrivbordet. Jag blir stressad bara av att titta på dem, blir handfallen, lamslagen.

Ett brev från tingsrätten som säger att jag ska infinna mig där den elfte april och jag börjar redan känna pressen på att jag inte kommer hinna ordna allt tills dess.

För i helvete, det är ju hur länge som helst kvar! Jag ska ringa i morgon för tusan!

Vissa stunder verkar allt bara falla sönder till små bitar, till något jag inte känner igen men det är ändå inte tillräckligt för att bara ringa det som hon föreslog för jag klarar mig ju. Jag står fortfarande. Jag står upp även om något sparkar mig upprepade gånger för att det vill att jag ska lägga mig ner. Jag står upp och jag hatar det för jag kan inte tillåta mig att lägga mig ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback