Almanacka

Jag har inte speciellt mycket tider att hålla ordning på men ändå finner jag mig själv glömma bort dem. Jag kan hysteriskt titta på klockan för att se vilken dag det är även om jag nyss gjorde det och små sekunder av "GAH! Jag har GLÖMT något!" händer ofta.

Nu är alla datum nedskrivna i filofaxen men jag har fortfarande en klump i magen över att jag har glömt något viktigt, att det är något jag har missat. Jag tappar bort dagen och kan i nästa stund tro att det är onsdag även fast jag nyss kommit fram till att det är tisdag. Sedan stelnar jag till över att jag har missat något för att det är tisdag innan jag övertalar mig till att det är NÄSTA tisdag, om en vecka, inte idag.

Så fortsätter det.

Jag glömmer bort att jag lovat bort mig till saker och ting, jag glömmer bort dagen om så bara för en stund och jag glömmer bort att skriva upp saker i almanackan och gör jag det så glömmer jag istället att titta i den.

Imorgon har jag tvättid. Tvättid. Imorgon. Från 1700 till 2200.  Får inte glömma. Har inte tvättat på en månad, minst.

Tvättid. Imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback