Nötning

Numera missbrukas orden något kopiöst. De slits, sträcks, nöts, nervärderas och tappar all den mening de hade innan. I den datoriserade världen slänger folk gladeligen ur sig ord medan jag är bakåtsträvande och skriver bara vad jag anser mig vara kapabel till för stunden.

Inte en chans att jag skulle skriva kram till en vilt främmande människa om jag inte var beredd att göra det i verkligheten! De jag skriver det till är sådana som jag inte skulle tveka att göra så till om jag skulle möta dem och att se andra slänga ur sig dem hur som helst är på sätt och vis motbjudande.

Fast det var väl dags att nöta på nya ord när "Jag älskar dig" har våldtagits så totalt som det har gjort hittills så varför inte fortsätta? Vad blir nästa? Mamma och pappa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback