Jag hör dem gräla genom väggen

Det jag hör från mina grannar får mig att få uppfattningen att det enda de gör är att gräla, hosta, lyssna på skitmusik på onödigt hög volym eller utöva sexuella övningar i sängen. Det är inte speciellt underhållande att höra rakt igenom väggen utan att anstränga sig en hona skrika sig hes till någon som muttrar med basröst eller hostar till svar.

Så jag svarade senare på kvällen med att dansa i min hall med hörlurar, jag studsade runt, hoppade, skakade på sittmusklerna och viftade med händerna väl medveten om att det säkerligen såg hysteriskt roligt ut för de som råkade titta in genom mitt köksfönster. Det kan jag bjuda på, då ser de åtminstone att det är någon som har roligt i det här huset emellanåt.

Nu kunde mina grannar undra över de stampande ljuden och fundera över vad i hela friden jag gjorde men hellre det än kvävd gråt och annat trist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback