Horeriet har många ansikten

Inte nog med att jag måste vara aktsam på vilka ord jag använder när jag skriver en arbetsansökan, jag måste även förklara vad jag gör på min fritid så att de inte bara beaktar mitt kunnande i branschen utan även om jag är en trevlig prick att ha med på personalfesterna.

Det visar ju lite hur desperata alla är för att få ett arbete, visst att man ska kunna berätta om VARFÖR de ens ska tänka på att anställa just mig men varför måste det betyda att jag gladeligen ska berätta vad jag gör på fritiden? Tänk om personen som läser den är avogt inställd till det jag sysslar med på fritiden och då knycklar ihop mitt brev?

Är det inte lika bra att skriva på en gång vad de vill att man ska göra för att få tjänsten så man slipper allt runtsvansande?

Äh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback