Dröm

Jag drömde om odöda igen i morse men den här gången var det bara inspirerande och SPÄNNANDE!

Det var ett stort zombielajv, ett helt samhälle (ibland skrämmande likt Hallsberg i storlek och utseende förutom att det fanns en sjö med fina hus precis utanför, samt skog. Sådan där lajvig granskog.) var med på noterna och det var odöda överallt plus de överlevande.

Det härliga var att alla zombies var som en blandning mellan de som är med i boken Hanteringen av de odöda och de vanliga "old school" vilket gjorde att man kunde röra sig lite halvfritt mellan gångerna.

Och vilket engagemang! På lajvcampingen när jag gick förbi (fast jag spelade då min karaktär) höll en stor grupp cyklister på att göra iordning ett busstält de skulle cykla med för något jippo, jag såg killar i polisuniformer (jag tror till och med att jag flinade i sömnen när jag såg en av dem.  Namnam) med vapen och alla andra klassiska karaktärer.

En sådan dröm som gör att jag bara vill studsa rakt upp, hitta ett större samhälle, ha MASSA pengar plus sminkörer och sedan börja planera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback