En lättövertalad dam

Jag blev idag kontaktperson för min klassfest som går av stapeln om några månader. En snärta ringde till mig och lovade guld och gröna skogar (samt gratis inträde om jag får dit hälften av klassen) vilket gjorde att jag efter en stunds tvekan gick med på det.

Ljuva enfald, däremot får jag gratis sms plus klasslista att trackassera dem med och det kan även bli en kryssning om hälften kommer. Kan ju alltid vara roligt att stå ut lite extra, vilket borde få dem att undra efter mitt namn lite till. Hah, bekräftelsehoran anföll.

...men gratis är alltid godast och trehundrafemtio kronor är trots allt trehundrafemtio kronor.

Idag våldgästade jag kära lillasyster en sista gång innan hon flyttar utomlands. Allt över fyrtio mil är banne mig så långt att det nästan är utomlands, helt klart.


...vad i hela friden ska jag ha på mig på festen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback