Svenska språket går åt fanders

Ju mer man surfar runt på diverse sidor så märks det hemska datorspråket allt mer. Det är fåniga felstavningar med en bokstav som inte har något att göra i de dåliga ursäkterna för ord och det är mystiska försök till att göra bilder med bokstäver.

Det är kanske därför kontakteksemet i mina handflator vägrar läka ut ordentligt, jag sitter ju ändå varje dag vid datorn och utsätter mig för den dåliga ursäkt för språk alltfler använder. Händerna ligger ju oftast på tagentbordet på min portabla dator och då är det de som är närmast eländet.

Som det här sorgliga försöket att stava rätt som gör saker och ting ännu värre. Man må säga "dom" när man pratar och ska det skrivas ut så ska det under inga omständigheter annat än citat skrivas med något annat än ett e i mitten. Däremot missuppfattas ordet och ställen som man säger "dom" på i språket ska inte skrivas på annat sätt än "de" och när de då lägger till ett m i slutet så börjar håren resa sig i nacken.

Vad är det som är så förtvivlat hemskt med svenska språket att det måste fördärvas så kopiöst med inlånade felstavningar? Jag börjar nästan tro att det helt enkelt är intelligenskvoten på folket som sjunker.

Snälla, snälla, SNÄLLA! Börja ta hand om det mer! Sluta nyttja onödiga apostrofer och bokstäver, sluta med tecken som inte bildar ord och öva upp handstilen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback