Förbannad vare Mammon

Jag åkte hem tidigare från skolan idag på grund av en invaderande huvudvärk som verkade ha potential för att bli riktigt jobbigt. Däremot ville läraren prata med mig innan och jag fick då reda på att jag kan få en praktikplats i höst. I Linköping.

Däri ligger problemet. Får jag ingen praktikplats så får jag vackert finna mig i att åka ner till skolan istället för att praktisera, inget alls emot det men pengar som sagt. Vilken deja vu-känsla jag fick nu, har jag inte skrivit det här innan? Linköping ligger ju inte långt bort från Mjölby så om jag ändå måste åka ner dit så vad sjutton gör en liten resa till? Detta skulle resultera i resekostnader på nästan tretusen kronor varje månad.

Aj i plånboken. Om man säger så att jag får strax över åttatusen nu så är det ju inte så svårt att se det ohållbara i situationen när jag har tretusen i hyra plus en del annat.

Praktiken verkar spännande så jag skulle väldigt gärna vilja ha den även om plånboken kommer gråta, får göra slag i saken och se om jag hittar några spännande stipendier att söka. Jag har fyra guldsmeder att ringa upp här i Örebro län och till viss del hoppas jag på att någon kan och till viss del inte.

Pengar är ondska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback