"Drömmer du om att träffa den rätta?"

Den frågan stod som överskrift i ett mail jag fick nyligen från någon sida jag registrerade mig på med gratiserbjudanden. Jag himlade med ögonen och tittade på mailet i brist på annat och reklamen tjatade på om att det finns miljontals singlar som också gör det och gå med här så får du prova gratis, bla, bla, bla...

Jag drömmer inte om att träffa den rätta, jag drömmer mer om att träffa på mig själv och ha roligt med henne först och främst. Faktiskt så tänker jag inte så mycket på sådant förutom vissa svackor men jag har faktiskt inga tankar på att termen "Den Rätte" finns. Jag kan faktiskt gå med på att det kanske finns någon som man passar bättre ihop med än resten av världen men eftersom jag inte tror att slumpen, ödet och de andra grabbarna kontrollerar det så starkt samt att det är svårt att hålla reda på tiden när man är en odödlig företeelse så tror jag inte att det alltid är så att man föds i samma tid.

För tiden är alltid lika rolig att filosofera om, samma med återfödelse och andra saker, har gamla texter som jag tänkte lägga upp här efter lite bearbetning.

Var var jag... Jo, "Den Rätte"... Alltså, när jag läser sådan där reklam så ger de sken av att alla som är ensamma inte gör något annat än att sukta efter sällskap, återigen kommer den där biologiska instinkten, flockdjur och diverse och hänger som en våt filt.

Visserligen är det väl roligt att man kan ta ödet i egna händer men har man verkligen tid med sådant? Allt jädra trålande.. Hittills har jag bara snubblat runt och trillat in i situationer vilket ibland kan bli lite kaosartat men det har ju fungerat tidigare så varför ändra på konceptet? Orka..

Det senaste jag drömde var att jag blev stycken i handen av en jättestor äcklig insekt som såg ut som en kamelspindel blandat med något onaturligt. Gadden stack ner i armen på mig med någon centimeter in men konstigt nog gjorde det inte ont. Någon annan slet loss den och slog ihjäl den men jag såg hur den tittade på mig med djupt liggande ögon. Den var orangegulbrun och knottrig i kroppen som en krabba.  Sedan när den kom till liv så hoppade jag raskt bort från golvet och ovanifrån såg den ut som ett avhugget huvud men i andra färger. Det är alltid lika fascinerande när saker i drömmen ändrar karaktär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback