Allmänt klagande

Hah, det är alltid lika underhållande att skriva ut i ingenting. Håller nog med till stor del som jag läste i en annan blogg här ute i informationsvärlden. Det är väldigt lätt att ge ut mer information om sig själv än vad man gjorde innan, men vem fasen bryr sig. Livet händer och sedan dör man så vad är det egentligen att förlora? Skulle vara skönt om det gick att tänka så på heltid utan att behöva bry sig om en massa annat som dåligt samvete, etik, moral, medkänsla och annat skräp.

Känner mig "lite" anti idag minsann, det trillade över mig på kvällen utan någon speciell anledning. Det är illa när inte ens kuratorn kan ge en bra anledning med livet, utan han sade något i stil med att om man börjar tänka i de banorna så är livet ganska meningslöst. Det är ju en uppmuntrande tanke.

Så vad går livet ut på i stora slängar? Överleva, arbeta, tjäna pengar, fortplantning.

Hallelujah, var skriver jag på?

Pfft..

Kommentarer
Postat av: Mattias Johansson

Tja, ta och läs Dalai Llamas verk om lycka, tycker jag. Han menar att en människas primära uppgift är att vara lycklig. Det är så jag lever mitt liv för närvarande, i en aktiv strävan efter lycka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback