Ibland får jag inte riktigt vara med

Någon har uppenbarligen väldigt, väldigt roligt åt mig någonstans här i världen. För jag är verkligen något att skratta åt om man säger så.

Jag bestämmer mig fullt och fast för något och sedan kommer den där förmågan att jag alltid gör tvärtemot det. Egentligen borde jag bestämma mig för att göra det som jag INTE vill göra för att se om det går med omvänd psykologi. Däremot tror jag att det då kommer slå in bara för ren djävelskap, för att någon utomstående kraft tycker att jag ska få som jag vill någongång här i världen.

Inte lär jag mig av mina misstag heller, utan det är som om guldfiskminnet slår igång varenda gång. Jag tycker att jag är tydlig men någonstans på vägen försvinner budskapet i mina ord och jag svamlar runt om viktiga saker fast de verkar inte få någon andemening eller betydelse. Eller så är det jag som är paranoid, kanske har jag fått fram allt det som jag vill men jag vet inte om det har fastnat.

Eller så är det mer jag som är rädd för att göra bort mig, samt att såra andra. Även fast jag vet att det här kommer ta en ände med förskräckelse hur jag än gör.

Hallelujah...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback