Det blir aldrig som man tänkt sig

Fredag och ingen skola, egentligen skulle jag kunna åkt till skolan men jag orkade inte riktigt. Det är ändå bara halvdag och han är van vid att jag inte kommer då pga kuratorbesök och annat. Tog mig upp ur sängen och fick besök av en vän på morgonkvisten och tänkte sedan att jag "bara" skulle sova någon timma till. Efter två kom jag upp ur sängen, dagens planering åt helvete.

Sätter mig och äter frukost samt pratar med en annan vän i telefon och upptäcker till min fasa att min tvättid inte alls börjar klockan fem som jag trodde, den SLUTAR klockan fem. Panikihopplockning av kläder efter en snabb nedrusning till tvättstugan för att se att ingen har tagit över tvättiden. All den tvätt jag hade tänkt mig att få iordningtvättad blev åt fanders, funderar på att undersöka vem som har tiden efteråt och se om jag kanske kan få fortsätta efteråt istället. För på det här stället får man inte tvätta på söndagar, det är skönt att veta att det fortfarande är stenålder i vissa hus här i Kumla.  Varför gå framåt i utvecklingen när det går att gå bakåt!

Däremot ville inte kära grannen öppna och det lät som om den var någon hemma. Ja, ja. Jag fick åtminstone två tvättmaskiner ordnade, kunde ha varit värre.

Stress, stress.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback