Snart är det sommar

MIn medaljong ska vara klar om två skoldagar, jag har bara imorgon och måndag på mig och en del arbete kvar. Kontracharneret ska lödas fast, den ska tas isär och det ska kompletteringslödas. Sedan blir det innercharner, fotosarg, låsbleck, spetsögla och halvögla till spetsöglan, stiftning och ytor, ytor, ytor..

Inte ett omöjligt jobb om det inte skiter sig totalt och jag smälter stackaren, jag vill ha en fullgod yta på den, kanske inte i gesällkvalitet men jag ska vara lika petig som den som tiden tillåter. Skulle vara roligt att se om den skulle bli tillräckligt bra.

Sommaren närmar sig med stora steg och jag ser inte precis fram emot den om man säger så. Visserligen finns det ledig tid både här och var men det betyder bara att hösten närmar sig snabbt och jag har ingen aning om vad som ska hända efter årsskiftet. Jag önskar att jag bara kunde ta allt mitt pick och pack för att förflytta mig till något annat ställe. Även om det inte skulle göra någon skillnad men det skulle vara lite spännande, fast jag har ingen motivation precis. Ingen motivation till något faktiskt.

Vill se saker i sommar, se slott, åka runt i en bil och bara åka dit bilen tar mig men det kan jag inte.  Ingen bil och inget lokalsinne, fast jag borde göra det ändå för att bättra på min hariga bilkörning.

Så för att slippa tänka på annat så tänker jag på hur jag ska passa in de inre charneren så att de dubbelvikta plåtarna blir så täta som möjligt, för all annan gröt är bara irriterande och klibbig. Överflödigt lod som ligger på ett dumt ställe kan jag hantera, det går att försöka skrapa bort med stickel eller försiktigt smärglas bort. Det må vara svårt och det kanske inte går att få bort totalt men det vet jag åtminstone hur jag ska hantera.

Doften av nya badkläder får mig att tänka på sommaren, jag vill ligga på en enslig strand långt borta från alla andra människor med solglasögon, ballerina, ljummen citronsaft i en plastflaska, korsord och en bok som har så vita sidor att den bländar mig om jag inte har solglasögonen på mig. Jag vill rusa ut i vattnet och skrattande springa omkring i det, kasta mig i först av alla andra och spela tuff, försöka göra delfindykningar som bara ser ut som om en soffa faller ner i vattnet och jag kommer skrapa upp ett par kilo sand i bikinin. Jag vill studsa upp, linda upp mig i en handduk och droppa ner allt med vatten, torka i solen knaprande på ett kex och sedan hoppa i vattnet igen.

Allt annat förutom verkligheten med alla tråkigheterna och måsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback