Pac! Pac! Pac!

Jag ska spela paintball på söndag, det var ett år sedan sist och jag börjar redan noja. Det är jätteroligt, men jag hatar faktumet att jag inte är speciellt bra på det. I min värld svider det extra eftersom jag  är en hona och honor kan ju ingenting som har med krig att göra så då är det ett personligt nederlag. Det gör ont att bli träffad av deimage17 ondskefulla små badkulorna, de smäller till och sedan går det inte att undvika att svära högt. Jag finns med på ljud från 2003 års spelscenario där man hör mig skrika "TRÄFF!! Ååååååh!" för att sedan stövla undan. Tidigare under dagen hade jag skrikit så högt att de trodde att någon träffat ett rådjur. Så tjejig är jag, urusel på det även om det är roligt. Jag hatar att smyga omkring utan jag vill ha lite direkt action vilket resulterar i idiotrusningar. Jag har spelat lite då och då sedan oktober 2002, inte så ofta som jag velat men till viss del är det för att undvika att känna mig usel. För jag kan verkligen inte det där med taktik och runttassande, jag förstår innebörden men fy fan, vad det är TRÅKIGT. Kanske har något att göra med att jag får ont i kroppen av att gå ihopkurad eller något. Senaste spelandet så smög jag runt ut på kanten åt ena hållet och jag känner mig bara stor och klumpig, troligen syns jag på milsvida avstånd som den där stora elefanten i kamouflage som på något sätt lyckas träffa varenda gren som finns att trampa på. Förr eller senare lär jag väl mig, för det är ju ganska kul att leka sniper också.

Det är det där jag hatar med  mig själv, att jag alltid måste vara så förbaskat självmedveten, jag kan inte bara låta det vara för vad det är utan jag måste vara bra på det också. Det är lite med taktik som det är med mycket annat som inte intresserar mig, det blir ett pipljud i öronen. ...men så är jag en som tycker om att spela UT, kanske säger något om mig. CS är visserligen också roligt men det första kan man ställa in på InstaGib och sedan flyger köttstyckena och det är bara att rusa runt med vapnet i högsta hugg. Aj... Jag kommer få ont på söndag, fast senaste gången fick jag nog inte så många träffar, jag kanske börjar bli lite mindre usel? Fast de andra har säkerligen blivit bättre så det kommer göra ont hur jag än gör. En gång när vi lekte en lek på idrotten, Bollen i burken, så var jag överlycklig när jag lyckades springa fram och sparka till bollen och vråla. Det skulle vara underbart om man gjorde någon nytta för sitt lag istället för att vara kanonföda.

Men, men... Man kan ju inte ha allt här i världen.

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jag och Åsklar måste verkligen testa någon gång! Men för övrigt tänkte vi oss lite "paintball light" i sommar. Alla har vita tröjor och sedan har vi vattenpistoler och vattenballonger med karamellfärg i och så delar man upp sig i lag i varbergaskogen! Är du på?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback