Intag

Sen frukost som nog skulle kunna kallas tidig lunch: en temugg med tomatsoppa som jag grimaserande svalde ner de sista resterna av. Var inte speciellt hungrig på grund av huvudvärken.
Någon sorts middag: sex stycken bitar knäckebröd med smör och gurka.
Mellanmålsliknande: ett antal ost och kex samt lite godisrester.

Minus mellanmålsliknande saker. Glasögonen har fläckar på insidan av de ofrivilliga tårarna som tränger fram samtidigt.

Borde ha någon som ploppar upp ur golvet när det är dags att äta, som håller mig sällskap, som förklarar för mig att allt inte är onyttigt, att man får synda ibland, att man måste äta, att det inte är en förlust att känna att magen är ett hål av hungerkänslor, att man måste lyssna på kroppen.

Jag vet precis vad jag vill ha att äta. Havreringar med lättfilmjölk, grönt, syrligt äpple och kanel samt sötningsmedel. Däremot går filmjölken åt för snabbt vilket gör att jag blir rädd för ekonomin istället, samt att jag inte vill äta för mycket. Fast i mina egna skeva åsikter.

Kommentarer
Postat av: Malena

Trist att du inte mår bra sweetie. skickar en stor kram*

2007-06-30 @ 11:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback