Den mest fånigaste frasen någonsin

Ju mer jag tänker på den, desto mer irriterad blir jag. Amerikaner må kasta ur sig "I love you" till höger och vänster och eftersom världen krymper alltmer och alla vill ju självklart vara som Storebror i väster så blir det väl så här med.

Själv var jag en gång i tiden gammaldags och tyckte inte om att nyttja dem mer än nödvändigt, ömhetsbetygelser har visserligen aldrig varit mitt gebit, har en förmåga att flamsa bort allvarliga saker istället.

Men nu börjar det fanimig bli löjligt. Jag hatar de orden, jag kan inte ens höra mig själv nyttja dem någonsin i den närmaste framtiden för de har ingen mening längre. Svenska akademin skulle lika gärna byta ut dem till "Kakor är gott" eller vad fan som helst.

Har jag sagt att jag börjar tycka illa om lördagar? Det här är andra lördagen i rad som jag har innerligt tråkigt och det kliar i kroppen till idiotiska saker men jag håller mig, ty jag är en duktig flicka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback