Toleranströskel

När jag läser något skriven av en person som uppenbarligen har problem med språket så känner jag intoleransen komma studsande med glada hopp. Jag kan inte låta bli att verkligen undra om personen i fråga kanske bara är dum i huvudet när de inte kan stava i vuxen ålder. Jag fullkomligt hatar när inte ens de enklaste stavregler verkar fastna och meningarna lika gärna skulle kunna vara tagna ur en femårings skrivhäfte.

Usch.

Varit på Ikea idag och lekt kraftkarl tillsammans med Anna och hennes lille son. Jag stal en vagn och plockade resolut av varorna på den eftersom djungelns lag råder på Ikeas lager. Jag undrar om det inte bor varelser på hyllorna, tyckte mig höra väsningar när vi störde deras naturliga habitat.

Har numera en fin drake och en drakfilt, att köpa sig lycklig är den rätta vägen. Har ätit glass så att den nästan rinner ut ur öronen samt ätit inne på Ikea för första gången, faktiskt gick det skrämmande bra än så länge. Jag får hålla tummarna.

Har varit exceptionellt duktig lektant idag, skrämmande. Visserligen är jag väl det max en gång i kvartalet och enbart när det är Vilhelm. Min drake åt upp hans fisk åtskilliga gånger och försökte sedan ge sig på mig, hungrig drake det där.

Nej, jag orkar inte skriva mer än ytligt, skriver jag för allvarligt hela tiden kanske folk tror att jag är en riktigt otrevlig prick. Fast, vad bryr jag mig om det egentligen?

Idag är en ganska okej dag om man inte tänker på räknandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback