Smutsig

166756-2


Idag var jag ondskefull mot min mugg. Jag dödade det som var inuti den, den civilisation som hade börjat byggas upp sedan juldagen. Som det onda stycke jag är så körde jag ner en diskborste i den och grosade runt tills den var vit igen.

Vem i hela friden kom på att göra koppar och muggar vita egentligen?! Både kaffe och te missfärgar snabbt och grovt och har man en mugg på jobbet eller hemma för att  man är för sunkig/lat för att ställa den i disken och ta en ny (det är så diskberg bildas) och en mugg ser ganska risig ut efter bara ett par dagar.

Fast, det är kanske sådant där man inte ska tala om eftersom jag ibland försöker att vara kvinnlig. Men för sjutton gubbar, jag duschar varje morgon och skulle aldrig hälsa på någon bekant utan att vara ren så jag tycker nog att jag får vara grisig med min disk. En smörgåstallrik går att avända hur länge som helst bara man ser till att inte lägga en blöt tepåse på den för då börjar den bli grisig.

Aaah...

Livets små nöjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback