Listor, listor, listor...

Jag stjäl friskt från Zoot som stal från Poemy som säkerligen i sin tur stal från någon annan. Någongång ska jag skriva en egen och låta den spridas som en sjukdom.

Ditt namn: Alv. Jag vill inte kännas vid det andra. Det är tråkigt och, tråkigt.
Längd: 178 och en halv centimeter enligt mätningen för mitt pass för hundra år sedan.
Spelar du något instrument: Fuskar på piano när jag är hos modren och om jag har ork.
Vem är snyggast: Det finns många snyggon där ute, jag kan inte komma på någon.

Vem vet mest om dig: För många. De flesta av mina nära vänner vet ALLT om mig eller så får de veta allt om de frågar.
Vad vill du ha just nu: Något att vrida tillbaka tiden med, satt och tittade på gamla skolfoton och blev nostalgisk. Brukar inte tycka sådant men just nu tänkte jag på det och det var ju just nu som det var.
Vilka sjukdomar har du: Ingen sjukdom, bara krämpor och åkommor.
Fobier: Hmm.. En fobi är i mina ögon något som gör livet mycket svårare att leva för att man måste forma det runt sin fobi. Så illa har jag det inte men jag är däremot rädd för folk och mycket annat i världen.

Känner du en snygg kille: Pratar vi VRÅLsnygg nu månntro? Hmm... Kan inte komma på någon.
Har du körkort: Japp, inte för att det gjorde någon mer skillnad än att vara chockerad över att de lät mig få det.
Åsikt om jultomten: De som imiterar honom är läskiga och borde avlivas. Jag hatar tomtemasker och jag HATAR att behöva tacka någon som uppenbarligen inte är tomten, jag trodde att man skulle få slippa sådant i vuxen ålder men ICKE. Den riktiga tomten är nog upptagen med viktigare saker.
Vill du gifta dig: Inget som jag planerat får jag säga men man vet ju aldrig vad tillvaron får för sig i framtiden.
Tycker du att du är attraktiv: I rätt kläder, rätt smink och rätt attityd kan jag vara vrålsnygg och sexig. De flesta gångerna missar jag tyvärr de tillfällena men jag tror att de är ganska ofta.
Din hårfärg och frisyr: Axellångt i etapper med lockar som står åt alla håll.
Väska just nu: För tillfället en röd Björn Borg-väska med en söt femtiotalspinuppa på. Jag byter lika ofta som andra byter strumpor.

Har du glasögon: Ja, snygga är de också.
Hur ser din plånbok ut: Svart skinnplånbok men den ska snart bytas ut till lackplånbok med katt på.
Favorit-tv-program: Gilmore Girls är ett av de få som jag försöker att pricka in att titta på.
När ska du festa nästa gång: Det som jag har inbokat är min egen födelsedagsfest i slutet av mars, men annars är det ganska tomt om det tills dess. Däremot kan sådana tillfällen dyka upp när man minst anar det.
Vad köpte du senast: En tågbiljett hem till Kumla från Örebro. Den här gången var det ingen spottloska i automaten.
Hur mycket pengar har du: Så jag klarar mig är jag ganska övertygad om.
Hur svarar du i telefonen hemma: Jag är en av de ohyfsade som svarar "Hallå?" eftersom jag har svårt att veta vad jag ska svara. Svarar jag Alv och min familj ringer blir de säkerligen förvirrade och är det någon myndighet eller liknande tycker det säkerligen detsamma och det slutade i att det blev "Hallå?". Förr i tiden när jag bodde hemma så svarade jag alltid med efternamnet.
Senast kramat: Mitt ex.
Vem sov du hos senast: Mossas soffa är min väään... Mmm.. Soffa...
Stjärntecken: Vädur
Ögonfärg: Blå med ton av grått tror jag. Jag har svårt att bestämma mig.

Kroppsform:
Pfeh, jag är inte rätt person att fråga om det. Den ser nog ganska okvinnlig ut tror jag. Eller, jag vet inte.
Kall favoritdricka: Vatten går alltid ner. Eller något med bubbel och ordet light i namnet.
Varm favoritdricka: Teee!
Alkoholhaltig favoritdricka: Cider är sådant där fjolltrosk som alltid slinker ner men jag vet inte om jag skulle kalla det favoritdricka det är mer något jag tar till om jag inte vill bli alldeles snurrig. Rött vin är gott däremot. Äsch, bjuder du så dricker jag!
Säger ofta: "Topp!" "Skev"
Saknar du någon: Finns alltid någon att sakna vart man än är, annars vore det lustigt. Sedan att det kanske inte är att man går och saknar hela tiden och kanske inte så starkt varenda gång är en annan sak.
Du fikade senast: Med Mossa i torsdags med varsin Chai latte. Mmmm... Namnam..
Senast sedda film: Det var nog Dirty Sanchez-filmen får jag nog säga.

Hur känner du dig nu: Likgiltig, frusen och lite trött.
Kan du laga mat: Jag anser mig vara bra på det i viss utsträckning.
Vad tycker du om fötter: Fötter är bra att ha så att man kan använda fina skor och så är det roligt att göra sina fötter fina och rena med filning och insmörjning då och då. Men det är ju bara fötter.
Är du smart: Smartare än din mamma och de flesta andra.
Snarkar du: Om jag är riktigt, riktigt förkyld så kan jag tänka mig att det skulle kunna snarkas men under vanliga omständigheter? Nej.
Har du homofobi: Varför skulle jag ha det?
När och varför grät du senast: I tisdagskväll så att jag trodde att hjärtat skulle brista. Varför? Det vet jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback