Sömnlös

Inatt kom en ängel till mig
hon log mjukt
erbjöd sin famn
och jag störtade lättat in

Hennes midnattsblå vingar
slöt sig runt mig
hennes händer smekte bort
varenda märke på min hud

Försiktigt blåste hon in i min mun
varenda gnutta rök försvann
hennes värme mot min nakna kropp
brände bort varje tanke

Försiktigt lade hon ner mig
drog upp täcket över min bleka hud
strök mig över håret, kysste mig
sedan vakade hon vid sängen

För inatt kommer inga demoner



Så skrev jag innan jag trött lade mig i säng strax efter tolv, glad i hågen över att jag var trött så tidigt. Väl nedbäddad skrev jag den där dikten och tänkte att jag kanske skulle kunna somna tidigt den här natten, läste lite serier och blundade sedan med David Bowie i bakgrunden.

Tji fick jag. Somnade inte på länge, skivan tog slut och jag låg sömnlös kvar under täcket frånvarande kramande min elefant. Vet inte när jag somnade, för sent är det enda jag kan gissa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback