Perspektiv

Det ligger snö där ute och jag muttrar bittert för mig själv. Jag som äntligen hade hängt in vinterjackan, nu är det dags att nyttja den igen. Frukost håller på att intagas och snart är det dags att borsta tänder och gå iväg till tåget, har nästan glömt bort morgonrutinerna efter över två veckors frånvaro. Eller, en veckas frånvaro och en veckas påsklov.

Måste säga att jag helst av allt skulle ha undvikt mycket av det som har utspelat sig under dessa veckor. Nu ska man vackert stylta upp sig i skolan och verka som om allt är bra och normalt. Många, många veckor av armvärmare och jag fasar en framtida skolresa i maj.

Dags att avgifta kroppen också. Ingen rökning längre. Kommer bli intressant efter helgens regelrätta kedjerökande. För cigaretter är ett bra sätt att koppla bort allt annat. Inget annat finns för stunden och om det finns så trubbas det av. Men det känns lite löjligt att börja med en sådan idiotisk ovana vid den här åldern.

Känns dött på insidan, bäst att inte känna efter så kanske det kan hålla sig vid det. Fan, hur ska jag klara mig utan musik i skolan idag?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback